KUZEY EGE

gece

KAMPANYALI TUR

Hayır
1. Gün

İstanbul - İzmit - Bursa - Karacabey - Bandırma - Çanakkale - Ezine - Geyikli – Bozcaada

SEEYOU TRAVEL yetkilileri ile belirtilen kalkış noktalarında buluşmanın ardından rehberimiz anlatımları eşliğinde İzmit,Bursa,Karacabey üzerinden Bozcaada’ya gidiyoruz.

2. Gün

İstanbul - İzmit - Bursa - Karacabey - Bandırma - Çanakkale - Ezine - Geyikli - Bozcaada - Rüzgâr Gülleri - Ayazma Plajı

Sabah saatlerinde Geyikli’ye varışımızın ardından Geyikli iskelesinden bineceğimiz feribotla yaklaşık yarım saat süren bir yolculuktan sonra Bozcaada’ya ulaşıyoruz. Bozcada'daki ilk durağımız tüm ihtişamıyla bizleri karşılayan ve Cenevizliler tarafından yaptırıldığı bilinen Bozcaada Kalesi olacak. Burada eşsiz manzara eşliğinde yapılan anlatımlar ve çekilen fotoğraflar sonrası eski Rum Mahallesi ve eski Türk mahallesinin ara sokaklarında dolaşıyoruz.Ardından Bozcaada denince ilk akla gelen  ada şaraplarını yudumlamak ve alış veriş yapmak için şarap atölyelerine gidiyoruz. Öğle saatlerinde kordonda verilen serbest zamanda dileyenler balık restaurantlarında Ege denizinden çıkan lezzetli balıkların tadına varıyor. Öğle yemeğinin ardından otobüsümüzde buluşarak rüzgar güllerini görmek ve fotoğraflarını çekmek için eski Polente deniz fenerini de içine alan adanın batı ucundaki rüzgar enerjisi üretim merkezine gidiyoruz. Daha sonrasında deniz ve güneşten yararlanmak Bozcaada nın turkuaz rengindeki denizine girmek için adanın en ünlü plajı olan Ayazma Plajına gidiyoruz. Burada verilen yüzme molamız ardından, bu şirin Ege adasından ayrılarak tekrar feribotla ulaşacağımız Geyikli iskelesinden otelimize doğru yola çıkıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.

3. Gün

Cunda Adası - Ayvalık - Tekne Turu - Şeytan Sofrası

Sabah otelde alınan açık büfe ardından otobüsümüzle, Ayvalık şehir merkezine gidiyoruz. Buradan denizin, güneşin, tadını çıkartmak için gün boyu sürecek Cunda Adası tekne turumuza başlıyoruz. Yüzme molası vereceğimiz ve göreceğimiz koylar arasında Dalyan Boğazı, Hakkı Bey Yarım Adası, Pınar Adası, Kara Ada, Çıplak Ada, Maden Adası, Ortunç koyu sayılabilir. Gün boyu sürecek bu keyifli tekne gezimizin ardından Cumhuriyet döneminden önce Rumların kokulu ada anlamına gelen Moshinos, Türklerin ise Cunda Adası dedikleri Ali bey Adası'nda teknemizden iniyoruz. Eski bir Rum yerleşimi olan Cunda Adasının tarihi sokakları ve evleri arasında yapacağımız gezinti sizleri geçmişe götürecek. Cunda Adasında bulunan 8 kiliseden günümüze en iyi şekilde koruna gelmiş Taksiyarhis kilisesini ziyaret ediyor, rehberimizin anlatımları eşliğinde buranın fotoğraflarını çekiyoruz. Sonrasında verilen serbest zamanda ise Cunda Adasının kordon kısmında sıra sıra dizilmiş dondurmacı tezgâhlarında Ayvalık’ın meşhur sakız dondurmasını tadıyoruz ve Cunda Adasının meşhur taş kahvesinde çaylarımızı yudumluyoruz. Cunda Adasında yapacağımız bu keyifli gezi sonrası gün batımına doğru Sarımsaklı mevkiine hareketle Şeytan Sofrasına gidiyoruz. Eşsiz Midilli Adası ve Ayvalık manzarasını gün batımı manzarası ile ölümsüzleştiriyoruz. Burada görülen Şeytanın ayak izi ve manzaraya karşı içilen sıcak çaylarımız sonrası otelimize dönüyoruz ve akşam yemeğimiz otelimizde.

4. Gün

Bergama - Akrapol - Kızıl Kule - Eski Foça - Siren Kayalıkları

Sabah otelde alınan açık büfe ardından, otobüsümüzle yapacağımız yolculuk sonrası Antik dönemdeki Pergamon devletinin başkenti olan Bergama'ya ulaşıyoruz. Şehir içinde yapacağımız panoramik tur sonrası Bergama ovasına hâkim bir tepenin üzerine yapılmış ve Pergamon'nun yönetim merkezi konumundaki Akrapol'e teleferikle çıkıyoruz. Gezeceğimiz yerler arasında Almanya ya kaçırılan Zeus Sunağı, Anadolu'nun en dik şekilde inşa edilmiş Tiyatrosu, Dionysos Tapınağı, Bergama kütüphanesi, Athena Tapınağı bulunmakta. Tekrar otobüsümüze binerek Bergama şehir merkezinde bulunan Ekümenik toplantılarının yapıldığı Anadolu toprakları üzerinde bulunan 7 kiliseden biri olan aynı zamanda haç merkezi Kızıl Avlu Kilisesini görmeye gidiyoruz. Buradaki anlatımlar ardından yöreden çıkan onyx taşı atölyelerini ziyaret ederek taş hakkında bilgi alıyoruz. Bu güzel Bergama programı ardından bu sefer yolumuz bizleri, antik dönemde Anadolu da yaşamış, Fransa'nın meşhur sahil kenti Marsilya'yı da kurmuş olan Phokaia'ların başkenti Foça ya götürüyor. Buradan bineceğimiz teknemizle bir yandan güneşin ve Ege denizinin tadını çıkarırken bir yandan da Mitolojiye konu olmuş, nesli tükenmekte olan Akdeniz Foklarının kayalarına yuva yaptığı dünyaca ünlü Siren kayalıklarını görerek hikâyesini dinliyoruz. Tekne turumuzda Orak Adası, İncir Adası, İngiliz Burnu koylarında yüzme molaları vereceğiz. Yapacağımız bu keyifli mavi yolculuk sonrası tekrar karaya dönerek Eski Foça sokaklarını gezerek Foça'dan ayrılıyoruz ve otelimize gelip yerleşiyoruz. Akşam yemeğimiz otelimizde.

5. Gün

Tahta kuşlar Müzesi - Behramkale - Assos - Athena Tapınağı - Truva - Eceabat - İstanbul

Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası, otelimizden ayrılarak Kaz Dağları eteklerinde bulunan ve birçok uluslararası ödül almış, Yörük kültürünü yansıtan Tahta kuşlar Müzesini ziyaret ediyoruz. Burada yapılan anlatımlar sonrasında, Assos'a hareket ediyoruz., Aristo'nun felsefe okulu açtığı, Bizans Döneminin Piskoposluk Merkezi olan Assos’ta Akropol, Athena Tapınağı, Surlar, Banyo Odaları, Nekropol’ün gezilmesinin ardından Assos Köyü içinde tadına doyum olmaz Balık Lokantalarında öğle yemeği yiyoruz. Sonrasında Homeros un yazmış olduğu İlyada ve Odessa destanına konu olan ve Truva savaşının geçmiş olduğu Truva Ören yerine ulaşıyoruz. Buradanayrıldıktan sonra Çanakkale’ ye gidiyoruz. İskeleden bineceğimiz feribotla Eceabat'a geçiyoruz. Gelibolu, Tekirdağ üzerinden gecenin ilerleyen saatlerine doğru İstanbul a varıyoruz ve siz değerli misafirlerimizi, bir başka SEEYOU TRAVEL organizasyonunda buluşmak dileğiyle sizleri almış olduğumuz noktalara bırakıyoruz.